5 стереотипів, які заважають провести успішний корпоратив
Вони не йдуть на поводу у стереотипів і проводять корпоративи без шкоди для бюджету і психіки. Як це працює, знають Юлія Сухорукова та Олана Куценко, авторки першої в Україні доставки готової їжі в коробках BOX Catering.
У дівчат чорний пояс по івент-менеджменту і ресторанній справі. Спеціально для bit.ua вони розповіли про п'ять найстрашніших стереотипів про українські корпоративи.
Стереотип №1. Хороший корпоратив - дорогий корпоратив
Серйозно? Хто це сказав?
По-перше, давайте спочатку попрощаємося з міфом про те, що дорогий корпоратив однаково гарний і для начальників, і для співробітників. Ось вам реальний випадок з життя. Велика юридична компанія вирішила відзначити Новий рік в дорогому ресторані з високооплачуваними провідними і музикантами. Але на столах у топ-менеджменту стояла дорога випивка, а у рядових співробітників за сусіднім столом - дешева. WTF?
Деякі забувають, що на таких івентах всі співробітники рівні. А сам корпоратив - це інструмент тімбілдінга і привід для зниження напруги в роботі. Співробітники вам, звичайно, нічого не скажуть про більш дешевої випивки, але осад залишиться.
Якщо ви хочете, щоб все і справді відпочили, а не просто зачекінились і пішли, забудьте про фразу «гроші вирішують». На таких заходах в першу чергу все вирішують емоції.
Стереотип №2. Смачний корпоратив тільки в ресторані
Чомусь існує думка, що якщо корпоратив проходить в офісі, значить, керівництво пошкодувало грошей на оренду закладу. А якщо відзначати Новий рік в офісі, то будуть якісь простенькі закуски. Хочемо вас порадувати: майбутнє вже настало, ресторан тепер сам приїжджає туди, куди ви його попросите. Це може бути офіс, будинок, музей, дах будинку або якийсь покинутий склад.
Все, що вам потрібно - це затвердити меню в такій службі, а також сказати, чи потрібні вам офіціанти. Вуаля - корпоратив в ресторані прямо у вас в офісі (або де ви там його відзначаєте).
Стереотип №3. Нічого нового. Знову піца. Знову суші
Цей стереотип стосується невеликих компаній, які звикли відзначати свята in-house. Часто івент-менеджер в запарі замовляє в службі доставки піцу або суші, а в найближчому магазині купує колу і сік. Чому все забувають про те, що кулінарія не стоїть на місці і розвивається не гірше IT-галузі?
Так, кулінари поки не придумали штучний інтелект, але вони вже давно винайшли різноманітні фуршетні формати.
Наприклад, Юлія і Олана створювали свій food-стартап Box Catering як своєрідну панацею. Дівчата знають, як складно скласти меню для компанії, в якій є і вегани, і м'ясоїди, і ті, що п'ють або не п'ють. Також вони в курсі, скільки часу займає сервірувати столи і мити посуд після свята (це якщо ви все-таки зважилися влаштувати корпоратив в офісі). Тому придумали подавати готову їжу в боксах.
Бокс - це тарілка. Всередині - смачна їжа ресторанного рівня. Не потрібно планувати меню, нічого не потрібно готувати. І після застілля не потрібно мити бокс: його можна просто викинути. Ну а який бокс вибрати - вирішуйте самі. Це може бути вегетаріанський бокс або гриль-бокс з м'ясом і овочами, смаженими на грилі. Це може бути бокс з пирогами або бокс з бейгл. Може бути салат-бокс, тапас-бокс, фруктовий бокс або закуски під пиво. Вибір тільки за вами.
Стереотип №4. Алкогольний угар
Запам'ятайте: немає людей, які не вміють пити. Є ті, хто не вміє поєднувати закуски з алкоголем і страждає від наслідків: панібратства з босом, роману з головбухом, бійки в туалеті.
Вживання алкоголю часто не входить в цінності великого бізнесу. Є багато прикладів alcohol-free-заходів, які пройшли крутіше, ніж з міцними напоями. Але якщо ви потрапили в команду тих, хто «так», запам'ятайте ці прості правила. Вони допоможуть вам не втратити обличчя.
- Перекусіть до того, як почнете пити.
- Разом з міцними напоями вживайте «важкі» закуски - наприклад, м'ясо.
- Якщо ви не їсте м'ясо, то перед випивкою їжте жирний сир.
- Запивайте водою кожен келих алкоголю.
Стереотип №5. Танці та конкурси - ганьба перед колегами
Згідно з останніми опитуваннями, через неправильну або нерозумну складену програму близько 30% співробітників українських компаній вирішують ігнорувати корпоратив зовсім.
Американські дослідники запевняють, що грамотно сплановані та продумані конкурси, а також різні активності на святах - можливість для співробітників зав'язувати корисні знайомства в інших департаментах і підрозділах, сподобатися начальству, продемонструвати свою креативність.
У нас немає причин не вірити американцям. А що стосується дивних конкурсів, то вас ніхто не змусить робити те, що вам не подобається. Поговоріть з вашим організатором корпоративу. Обговоріть цей момент. А також проговорите межі розумного, за які не варто виходити.
А якщо серйозно, то ми не відбивайтеся від колективу. І все, що відбувається сприймайте лише як гру.